Verslag Halloweenwandeling

De wandeling was echt super! Je merkte duidelijk dat de sfeer er in zat! De mensen en kinderen die meewandelden waren allemaal verkleed, dat maakte het natuurlijk allemaal meer 'halloween'. De wandeling is erg goed in elkaar gestoken; niet te lang wandelen, enkele toffe activiteiten en enkele hapjes/drankjes. Het was zeker de moeite waard om daarvoor expres naar Kortrijk te gaan! (ik was zelfs banger dan de kindjes daar =p)
- Ellen Ramboer -

Ik verschoot vooral van het aantal mensen dat er waren! Ik zat al in groep 9 voor de wandeling! De wandeling was echt super, onderweg kwamen we meer dan 100 pompoenen tegen. Een echte prestatie voor de organisatie. Er heerste een zeer gezellige sfeer. Ik heb een paar keer goed gelachen, maar ook toch wel soms bang geweest. Onderweg kregen we allerlei activiteiten op ons bord voorgeschoteld, zoals spoken overtuigen om ons niet op te eten, twee ijzersterke verhalen, een wandeling met overal monsters in de struiken,… Ook kregen we hapjes en drankjes aangeboden, zoals lekkere pompoenensoep, een kinderdrankje (en voor de ouders een ietwat sterker drankje…), een warme pannenkoek en om af te sluiten een lekkere hotdog. De wandeling was voor mij meer dan geslaagd!

- Fien Logghe -

Op zaterdag 31/10/09 nam ik ook deel aan de Halloweenwandeling van de Lange Munte. Eerst dacht ik dat het de bedoeling was om mee te werken. Tim vertelde mij dan de avond zelf dat het gewoon de bedoeling was deel te nemen aan de wandeling. Voor mij was dit een mooie gelegenheid om de buurt op een andere manier te leren kennen.
Ik startte de wandeling met de eerste groep om 17u30. In deze groep zaten veel kinderen met jonge ouders. We waren een redelijk grote groep. Alle kinderen waren verkleed in tegenstelling tot de meeste ouders. Ik had verwacht dat er allochtone kinderen aanwezig zouden zijn, maar dat was niet zo.
Tijdens de tocht stopten we op verschillende plaatsen. Hier vonden activiteiten plaats die vooral voor de kinderen bedoeld waren. Er was ook een mentaal gehandicapt meisje mee dat zeker van het gebeuren genoten heeft. Ze werden bijvoorbeeld door zombies meegenomen en door een groot spinnenweb geduwd. Op bepaalde punten kregen we ook iets lekkers aangeboden. We werden ook door een veld gestuurd dat verlicht was met tientallen pompoenen. Dat was heel sfeervol. Het was wel wat moeilijk voor mensen die een buggy mee hadden voor hun kinderen. Daar heb ik wat helpen dragen. Gedurende de tocht door het veld was er een jongen zijn moeder kwijt geraakt. Ik heb hem geholpen bij het zoeken en wat gerustgesteld.
Het was een heel mooie tocht maar het was niet echt iets voor iemand van mijn leeftijd. Het was eerder gericht naar kinderen en gezinnen. Die hebben in ieder geval een fantastische avond beleefd. Dat is zeker de verdienste van de organisatoren.

- Hannes Ghyselen -