Persoonlijk Besluit Ellen

Mijn persoonlijk besluit

a) Wat moet ik nog trainen?

Ik vind dat ik nog moet trainen op het maken van een forum. Als ik lang genoeg zoek, vind ik het wel, maar dat zou toch vlotter moeten gaan. Wat ik ook nog niet goed kan, is een bepaalde pagina linken. Daar ga ik nog op moeten oefenen. Waar ik ook moeite mee zou hebben, is een film uploaden. Naast deze aandachtspunten, heb ik ook nog wat moeite met refereren en foto’s uploaden. Maar deze zijn ondertussen steeds beter aan het lukken. Dus daar moet ik niet zoveel meer op oefenen. Buiten deze punten, vind ik van mezelf, dat ik al redelijk goed overweg kan met de Wiki.

b) Wat heb ik geleerd?

Ik weet nu tenminste wat een website/wiki is. Ik heb ook geleerd hoe je ermee moet werken, daarmee bedoel ik: in ‘code’ schrijven. Een voorbeeld hiervan is: schuine tekst is tekst, onderstrepen is tekst etc. Dit vind ik zeer handig voor later, als ik dit ooit nog moet maken of gebruiken. Wat ik ook geleerd heb ik pagina’s aanmaken op de wiki, bestanden uploaden, antwoorden in een forum, een file een andere naam geven, een file verwijderen, tabellen maken, tekst invoegen en aanpassen, foto’s uploaden, tekst vet/cursief/onderlijnen, een nieuwe thread maken bij het forum lukt me ook al aardig goed en er zijn waarschijnlijk nog verschillende dingen dat ik vergeet te vernoemen. Ook het aanpassen van de navigatiebalk en de zijbalk heb ik geleerd. En dankzij de uitleg van een medestudente weet ik nu ook mijn eigen historie te vinden.
Ik vind dit zeer belangrijk dat ik dit nu kan, want voor deze wiki kon ik totaal niet werken met websites, dus vond/vind ik dit een zeer leerrijke ervaring!

c) Wat heb ik tekort?

Ik vind dat dit puntje gelijk loopt met vraag ‘a’, maar toch zal ik er op antwoorden. Van al de opdrachten dat we moeten vervullen op de Wiki, heb ik geen politieke standpunten. De reden waarom ik dit niet heb is onder andere dat ik te weinig tijd had, maar ook omdat politieke standpunten moeilijk te vinden zijn i.v.m. buurthuizen.

d) Heb je voldoende informatie gevonden?

Ik heb veel informatie gevonden. Die informatie haal ik uit boeken, tijdschriften, internet, kranten, eindwerken etc. Misschien kon ik nog wat meer informatie halen van het internet. Maar aangezien het internet niet altijd even juist is, probeer ik het internet wat op de achtergrond te laten.