Persoonlijk Besluit Fien

Wat moet je nog trainen?
Ik moet nog meer op mijn zinsbouw en spellingsfouten letten. Dit kan ik trainen door mijn werken te laten nalezen door iemand.

Wat heb je geleerd en wat zal je bijblijven?
Ik heb veel bijgeleerd rond de 'code-taal' van websites. Vroeger maakte ik wel eens zelf een website, maar meestal liep dit fout af door frustratie. Deze wiki is handig omdat je allerlei 'buttons' hebt. Als je bijvoorbeeld iets cursief zet, zie je ook hoe dit moet als je zonder de 'buttons' wilt werken. Ik heb geleerd om foto's op de wiki te zetten, en ze uit te lijnen. Ook lukt het om een filmpje op de wiki te plaatsen, zonder het up te loaden want dat zou al snel onze opslagruimte beperken. Ik snap ook de structuur van de Wiki; Hoe je pagina's aanmaakt, er naar verwijst in een andere pagina, hoe het komt dat het soms niet lukt, … Ook bestanden uploaden en een link plaatsen ernaar op de pagina zelf, lukt goed. Het enige waar ik eventjes moest naar zoeken, was hoe de 'top bar' aan te passen. Omdat er in het begin geen aanpassingsbutton in de 'top bar' zelf zat, en wel in de 'side bar', probeerde ik via 'search' de 'top bar' te vinden, wat lukte.
Het zal mij vooral bijblijven dat een Wiki logischer in elkaar zit dan dat je zou denken. Het systeem zal ik weliswaar altijd onthouden. Dit is zeer voordelig want een Wiki is namelijk heel handig. Vooral om een overvolle mailbox te vermijden. We gebruiken deze Wiki dan ook altijd als het gaat om verslagen, etc.

Wat heb je tekort?
Ik heb niet direct iets tekort, maar misschien iets teveel… Ik ben namelijk te veel bezig met de Wiki, soms tot ergernis van mijn projectgroep. De laatste maand heb ik mijn best gedaan om minder bezig te zijn met de Wiki. Maar het is eenmaal heel verslavend.

Heb je voldoende info gevonden? Waar heb je niet gezocht en waar kan je nog zoeken…
Ik heb praktisch alle methoden gebruikt om info te vinden. Boeken, eindwerken, artikels, … Ook heb ik voor mijn inhoudelijk rapport iemand geïnterviewd. Dit is nog altijd één van de meest efficiënte manieren om een goed inzicht te krijgen op de zaak. (Als je tenminste de goede persoon kiest.)
Ik heb niet zoveel gezocht met Mediargus. Dit vooral omdat Mediargus alleen te bereiken is via de schoolbibliotheek.