Persoonlijk Besluit Hannes

Vragen
a. Wat moet je nog trainen?
b. Wat heb je geleerd en wat zal je bijblijven
c. Wat heb je tekort?
d. Heb je voldoende info gevonden? Waar heb je niet gezocht en waar kan je nog zoeken…

Antwoorden

a) Ik moet nog trainen om een forum op een website te plaatsen. In onze groep deed iemand anders dit. Het invoegen van een filmpje of een geluidbestand moet ik ook nog oefenen.

b) Ik heb geleerd hoe je een wiki opstart en wat de verschillende functies zijn ervan. Ik leerde een acount aanmaken, pagina's aanmaken en tekst invoegen, weblinks maken… Na enkele weken leerde ik ook bestanden op de wiki plaatsen en om de naam te wijzigen, een foto in te voegen, hoe ik in de boven en zijbalk moest werken en hoe ik de tekst kon bewerken met tabellen, onderlijnen, vet en schuin plaatsen. De laatste weken leerde ik met het forum werken en leerde ik bestanden te openen via een weblink.
Dit is iets wat ik in de toekomst zeker kan gebruiken en vooral dan in het werkveld.

c) Politieke standpunten heb ik niet gevonden, ik had ook geen succes bij het vinden van standpunten over buurdhuizen en buurtwerk.

d) Ik vond voldoende informatie. Ik zocht op verschillende manieren naar informatie. Ik zocht bijvoorbeeld in de bib en op het internet.
In eindwerken heb ik minder informaitie gevonden. Deze spitsen zich nooit uitsluitend toe op buurtwerk en buurthuizen.
Zoals ik al zei vond ik geen politieke standpunten. daarvoor kan ik eventueel zoeken in een gespecialiseerde bib of op een gespecialiseerde website.