Samenvatting Hannes

Hallo

Ik ben Hannes Ghyselen. Net als alle projectleden studeer ik Sociaal Werk aan de Ipsoc in Kortrijk. In mijn vrije tijd luister ik vaak naar muziek en speel ik gitaar. Ik ben ook lid van de kajakclub IRWV waar ik kajakpolo speel en op wild water vaar.
In het begin van het schooljaar kregen we de opdracht een project uit te kiezen. Ik koos voor het buurtwerk in de Lange Munte.
Voor dit project zijn er 3 grote opdrachten.

De eerste opdracht is als vrijwilliger computerles geven aan kinderen van lagere - school- leeftijd.
Wat ik goed vind aan dit onderdeel is dat wij ervaring kunnen opdoen in het lesgeven en dat de kinderen beter leren omgaan met de computer. Op die manier profiteren zowel wij als de buurt van dit project. Persoonlijk heb ik weinig ervaring in de omgang met kinderen van die leeftijd en met allochtone en kansarme kinderen. Via dit project kan ik op dit vlak heel wat bijleren.
De tweede opdracht is een zakboekje maken over deze computerlessen. Daarin kunnen we onze ervaringen kwijt. Met dit zakboekje hopen we dat we andere mensen warm kunnen maken voor dit initiatief. In het boekje kunnen ze de nodige informatie vinden om ons werk de volgende jaren voort te kunnen zetten.

Ten slotte is het de bedoeling dat we een slotactiviteit organiseren voor zowel jongeren als ouderen. Ook dit is nieuw voor mij.
Ik vind dit project interessant omdat we de kans krijgen dingen te proberen die we nog nooit eerder deden zoals lesgeven, evenementen organiseren, omgaan met kansarmen…
Ik ben er van overtuigd dat iedereen in onze groep talenten heeft en als we onze krachten bundelen komen we zeker tot een mooi resultaat waar zowel wijzelf als de buurt veel aan hebben.

Groetjes
Hannes

DSC00080.JPG

Mijn persoonlijk besluit vind je hier
Oefenboeken